reklama

Zmeny vo vzťahu

Zamyslime sa nad týmčo vedie ľudí ku zmene správania. Modelová situácia ktorú uvediem sa mi stala preto je to tak trochu podvádzanie pretože viem ako sa skončila.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Takže mám 3 ročný vzťah ktorý v rámci možností harmonicky funguje. V mojom vnímaní je harmonické fungovanie ak: 

  • nevadíme 

  • pomáhame si 

  • vieme sa porozprávať 

  • vieme sa zasmiať 

  • sexnie jeúplne na h***o 

Ak sú všetky uvedene body splnené nevidím jediný dôvod prečo by vzťah nemal fungovať. Samozrejme sú tu ešte aj iné príbuzné veci, ja napríklad o sebe často počúvam že som chladný a neviem niekedy prejaviť emócie. Pravda je že keby som ich prejavil vždy keď mám potrebu alebo nutkanie tak by sme sedeli vdepkekaždý večer každý v inej izbe a rozmýšľali nad tým čo je v tomto svete zle. Tieto veci si nechávam na barové posedenie a prípadne sem na blog. Slová lásky ako hovorí vyjadreniam typu "milujem ťa", "ľúbim ťa" a podobne sú pre mňa presne to čo som napísal slová-nič iné.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Takže čo sa stáva vo vzťahu aby som sa vrátil k predmetu keď sa jeden začne správať inak. Začne to drobnosťami, ako napríklad viacej chodenia von (človek ako ja a snáď každý zdravý jedinec vo viac ročnom vzťahu to vníma ako plus, ergo partner sa zabaví sám a ja mám voľno na vlastné hobby). Potom začnú pribúdať iné veci, medzi ktoré môže patriť doteraz som bol zvyknutý ty navaríš ja nakúpim, kde zrazu ja nakúpim a ono sa to pokazí v chladničke. Ty kupuješ toaletný papier, mydlo a inú drogériu pretože ako žena chodíš proste častejšie do drogéria, kde zrazu dorodím na toalete a zistím že namiesto toaletného papiera na mňa pozerá pochrómovaný držiak a vyzerá ako keby mi chcel podať ruku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Niečo tu chýba
Niečo tu chýba 

 Následne si zanadávam, otvorím dvere a kričím "dones mitoaleťák" samozrejme sám prísť nevie a ako ste si prečítali hore partnerka doma nie je. Možnosti čo v tomto bode spraviť sa zúžili na jedinú spustené nohavice nakotníkochzvliecť, spláchnuť a s okrasou sa presunúť do kúpeľne, vstúpiť do vane a umyť si tú nepeknú časť nejakým medovým sprchovacím revitalizujúcim gélom pretože tvoj "sprcháč" sa minul a včerajšia výzva na jeho doplnenie nebola uskutočnená.

Budiž k ničemu
Budiž k ničemu 

 Niekde v tomto bode ste si všetci isto povedali och bože, ďalší chlap ktorý sa nevie o seba postarať a čaká len na to že ho bude žena obskakovať. Opak je však pravdou, ja ako chlap sa postarám o všetku údržbu v byte a nemyslím tým výmenu žiaroviek (maľujem, brúsim, spílim, vyrobím prakticky čokoľvek), rád napečiem nejakú tortičku, koláč a cez víkendy som väčšinou varieval ja od teplých raňajok až po večeru, s upratovaním nemám problém až na svätyňu každého tvora s penisom a to jeho dúpä - môj pracovnýstôl. Paradoxom v tejto situácii však je to že veľký problém nenastáva tam keď si uvedomíš že si partner neplní povinnosti, ale tam keď zisťuješ že tvoje povinnosti nie sú vnímané/doceňované. U mňa bol bodom zlomu moment, keď som navaril víkendový chuťovku a odmenou bol absolútny nezáujem. Po dvoch troch mesiacoch keď som spával sám väčšinou hladný som bol presvedčený o tom že sme na začiatku konca. A vtedy som sa prvý krát začal pýtať túto otázku čo sa s ľuďmi deje že sa začnú správať inak. Logická odpoveď všetkých ľudí skupinovo kričíme - nevera.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
(zdroj: Internet)

Ale je to skutočne tak, alebo to môže biť jednoduché zistenie že už to nie je to čo chcem? V obidvoch prípadoch je logické aspoň pre mňa urobiť jednu neuveriteľnú vec ..... POVEDAŤ TO! Opäť sa preto dostávam k tomu, že problémom by ani tak nebolo toto všetko, ale skôr to prečo človeka ku ktorému chováme cit necháme tápať v ničote? Keď si nájdeš niekoho iného to nie je tragédia, ja neverím v monogamiu človeka, je absolútne pochopiteľné keď ťa zrazu z ničoho nič to ťahá inde, to sa stáva je OK. Maj však úctu k človeku s ktorým si strávil pár rokov života a povedz mu to. Myslíš si že tým zraníš? že mu ublížiš keď mu povieš pravdu? že s tým prestaneš a všetko bude ako to bolo? Nie nebude pretože ten človek pozná zmenu na tebe, vidí že robíš veci inak ako si robil, pozná ťa žil s tebou. Keď si začínal so svojím partnerom a počas prvého týždňa "vzťahu" by si stretol niekoho iného s kým si viacej rozumieš, je krajší, mávačš-í/ie, bez problémov by si mu to povedal nech nestrácate čas on si nájde rýchlo niekoho s kým mu bude lepšiea ty už máš koniec koncov WIN-WIN pre obidve strany. Tak prečo po rokoch zrazu tá zmena ? Prečo si sa rozhodol sebecky partnerovi ubližovať - nie tým že si ho podviedol alebo ťa prestal baviť ale tým že si mu to nepovedal. Odpoveď nechám na vás a dúfam že vám to niečo dalo. Lúčim sa majte lepší deň ako ja. 

Peter Pecko

Peter Pecko

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek ktorý potrebuje písať aby sa nezbláznil, niečo zverejním niečo nie a čo s toho bude to je ... Zoznam autorových rubrík:  Moje mysľové tokyNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu